2013/06/28

Buty do biegania natchnieniem do akcji w terenie


buty do biegania

Jak tam po długim weekendzie drodzy internauci? Podobało się? Pogoda dopisała? Bo u mnie pod względem aury było prześlicznie, a pod kątem wysiłku fizycznego był to również dość „wyżyłowany”, powiedziałbym, okres. Temat, o którym chciałem tu napisać chodzi za mną (choć właściwsze byłoby stwierdzenie, że biega) od kilku tygodni, ale zawsze coś stawało na drodze, by o nim napisać. Przyczynkiem niech będzie zatem wspomniany wcześniej urlop weekendowy (dla części z Was nie zasługujący na miano wypoczynku), podczas którego pozbywałem się, ze swego ciała, nadwyżki kilogramów, a pot lał się ze mnie strumieniami. A wszystko przez buty do biegania. Gdyby nie para nowo zakupionego obuwia, dałbym sobie spokój z całym tym przedsięwzięciem. Stało się tak, jak się stało, a ja nie żałuję czasu, jaki poświęciłem na przygotowania do zakupu i sam zakup. O moich doświadczeniach dalej...


Zawsze lubiłem uciąć sobie małą, kilkukilometrową przebieżkę i zawsze robiłem to z użyciem tenisówek lub zwykłych trampek na moich stopach. Bywało tak, że fizycznie dawałem radę, natomiast obtarcia na moich ścięgnach, niejednokrotnie przedwcześnie kończyły cały wysiłek. Od kilku lat, nauczony bolesnymi przejściami, inwestuję w tym sporcie, przede wszystkim, w dobrej jakości buty do biegania. Dlaczego? Bo wiem, że w ten sposób eliminuję, albo, w znaczącym stopniu, wykluczam ryzyko skręcenia, zwichnięcia, czy obtarcia mojej stopy, podwyższając, jednocześnie, sam komfort omawianego wysiłku fizycznego.

Pronacja, supinacja a buty do biegania


Wybierając właściwe odzienie zakończeń odnóży należy, przede wszystkim, zwrócić uwagę na to, jak stopa układa się podczas kontaktu z podłożem. Ciężar stopy może rozkładać się równomiernie na piętę i palce (stopa neutralna), może wędrować do wewnętrznej krawędzi obuwia (stopa pronująca), lub zewnętrznej (stopa supinująca). Miejsca mocniej eksploatowane są bardziej wzmacniane i solidniejsze. Niby drobiazg, ale wierzcie, że mający niebagatelne znaczenie. A jak to sprawdzić? Zanim zakupimy buty do biegania, zerknijmy na stare, zużyte obuwie i zapoznajmy się z ich doświadczonym wnętrzem. Te miejsca, które będą znaczniej wyrobione, automatycznie pokażą nam, jakim typem stopy dysponujemy.

Nie zapominajmy o tym, że buty do biegania posiadają także specjalnie amortyzowaną podeszwę, dostosowaną do rodzaju podłoża, na którym dokonujemy naszych wyczynów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz